Mitt trasiga jag

Här är det jag tänkte skicka, du fick aldig allt

Jag ville bara vara poetiskt
ett tag då allt stod som mest stilla
Ville jag hitta något som kunde tillfredställa
min vardag genom att lugna mina andetag
med ord från någon annan till mig själv

men inga visor spelades och inga dikter skrevs till mig
för tonerna bedövades utav mitt hjärtas skrik
och nu finns ingenting kvar längre..

det är när allting är som mest mörkt
som man önskar en tonartshöjning
vad som helst för att få jorden att snurra

så låt mig sjunga
skriva en dikt
vad som helst för att göra allt det
någon aldrig gjorde för mig

Nu skriker det som aldrig förr
och gränsen för att börja gråta
är närmare än vanligt
helst av allt skulle jag vilja hålla för mina öron
vakna upp en annan dag
en annan tid
när som helst men inte nu
för det trasiga i min värld
är det hela i din en anna dag

Jag ville bara vara poetisk
skriva ord som ingen annan skrev till mig
jag ville bara föreställa  mig ett ljus
som lyste starkare än min rädsla för att vara förevigt sönder

För mitt trasiga jag, är ditt hela du imorgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0